Viestintä ja vaikuttaminen

Viestintä- ja vaikuttamistyön tavoitteena on edistää toipumiskeskeistä ajattelua sekä lisätä tietoisuutta riippuvuudesta sairautena, josta voi toipua.

Yhdistyksen viestinnän tavoitteena on ehkäistä riippuvuuksia, ohjata riippuvuuteen sairastuneet ja läheiset avun piiriin, edistää toipumiskeskeistä työotetta sekä lisätä tietoisuutta riippuvuudesta sairautena, josta voi toipua. Viestintä ja vaikuttamistyö rahoitetaan STEA:n yleisavustuksella.

Yleisavustuksen alaisen toiminnan ohjausryhmä koostuu viestinnän sekä päihde- ja järjestökentän asiantuntijoista. Ohjausryhmän jäsenet ovat:

• Kristiina Markkanen, viestintäasiantuntija, Kaskas media oy
  • Inari Viskari, päihdetyön asiantuntija, THL
  • Elina Helmanen, toiminnanjohtaja, Familia ry

Yhteiskunnallista vaikuttamistyötä tehdään myös Myllyhoitoyhdistyksen koordinoiman vaikuttamiseen ja riippuvuushoidon kehittämiseen keskittyvän TOIVE-verkoston kanssa. Verkosto tavoittaa 17 toipumiskeskeistä päihdehoitoa edistävää toimijaa.

Lisätietoja:

Inka Lähteenaro
viestintäsuunnittelija
inka.lahteenaro@myllyhoito.fi

Myllyhoito on toipumiskeskeistä ja yhteisöllistä riippuvuuksien hoitoa, jonka keskiössä ovat vertaistuki sekä 12 askeleen ohjelman hyödyntäminen ammattilaisten ohjauksessa. Myllyhoitoyhdistys on sitoutumaton asiantuntija- ja kansalaisjärjestö, jonka tavoitteena on riippuvuuksien ehkäiseminen, riippuvuuksiin sairastuneiden ja läheisten auttaminen sekä toipumiskeskeisen hoidon kehittäminen.

kuvassa Lautsian kartano ja teksti hyvänmielen loma

Aikuinen päihderiippuvaisen läheinen, hae tuettua kesälomaa kartanossa!

Kirjoittajalta Myllyhoitoyhdistys | 19.3.2020

Jaamme yhteistyössä Hyvinvointilomat ry:n kanssa virkistyslomia aikuisille päihderiippuvaisten läheisille Lautsian kartanoon 3.-8.8.2020. Lomien hakuaika on 9.3.-10.5.2020.