TOIVE-verkosto

Toipumiskeskeisen hoidon (TOIVE) -verkoston koordinaatio tavoittaa yli 20 toipumiskeskeisen päihdehoidon toteuttajaa ja toimijaa.

TOIVE-verkosto toimii päihdehoitotyön asiantuntija- ja kehittämistyön parissa ja osallistuu yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen. Lisäksi verkoston osallistujille tarjotaan keskustelualusta, jossa vaihdetaan kokemuksia toimijoiden kesken.

Verkoston tavoitteena on, että Suomen päihde- ja riippuvuushoito olisi toimivaa sekä tasa-arvoisesti saavutettavissa valtakunnallisesti.

TOIVE-verkosto osallistui tammikuussa 2021 julkaistun selvityksen päihdehoidon nykytilasta kommentointiin sekä alullepanoon. Lisätietoja selvityksestä (linkki).

Myllyhoitoyhdistys on verkoston sitoutumaton ja puolueeton koordinaattori.

Verkoston yhteisöjäsenet vuonna 2024:

• Apualkoholismiin.fi
  • Familar Oy