Rohkeutta muutokseen -koulutuspäivä 27.11.2020

Rohkeutta muutokseen -koulutuspäivä 2020: Kuinka päästä riippuvuuteen liittyvästä häpeästä irti, ja siirtyä hyväksyntään ja toipumiseen?

Aika: 27.11.2020 klo 8.30 alkaen.

Paikka: Allergiatalon kongressikeskus, Paciuksenkatu 19, 00270 Helsinki

Hinta: 40€ (Myllyhoitoyhdistyksen jäsenille 20€)

Ilmoittautuminen: tapahtumaan mahtuu 100 ensimmäisenä ilmoittautunutta. Ilmoittautuminen avautuu syksyllä 2020.

Lämpimästi tervetuloa oppimaan uutta Myllyhoitoyhdistyksen järjestämään koulutuspäivään 27.11.

Tilaisuus on kohdistettu kaikille päihdetyössä toimiville sekä sellaisessa toimessa tai toiminnassa mukana oleville, joita tämä aihealue koskettaa. Koulutuspäivä tarjoaa paljon uusia näkökulmia riippuvuuksiin ja riippuvuushoitoon, sekä niihin liittyvään häpeään ja toipumiseen.

Koulutuspäivän puhujina toimivat kouluttaja Mai Peltoniemi, kouluttaja Eevi Minkkinen, Tampereen yliopiston sosiaalityön opettaja Eeva Ekqvist sekä omasta kokemuksestaan alkoholismista kertova hallitusammattilainen Christer Schoultz.

Osallistujille tarjotaan maittava aamiainen, lounas sekä iltapäiväkahvit. Tilaisuudessa kuullaan asiantuntijoiden näkemyksiä aiheesta, mutta tilaa on runsaasti myös yleisön kysymyksille ja keskustelulle.

Merkkaa päivä kalenteriin!

Myllyhoito on toipumiskeskeistä ja yhteisöllistä riippuvuuksien hoitoa, jonka keskiössä ovat vertaistuki sekä 12 askeleen ohjelman hyödyntäminen ammattilaisten ohjauksessa. Myllyhoitoyhdistys on sitoutumaton asiantuntija- ja kansalaisjärjestö, jonka tavoitteena on riippuvuuksien ehkäiseminen, riippuvuuksiin sairastuneiden ja läheisten auttaminen sekä toipumiskeskeisen hoidon kehittäminen.

kuvassa hahmo helsingin kaupunkipyörien edessä

Miltä tuntuu, kun ei ole tervetullut julkiseen tilaan? Kokemusasiantuntija Pepi kertoo vinkkejä päihtyneen kohtaamiseen

Kirjoittajalta Myllyhoitoyhdistys | 1.6.2020

Julkisessa tilassa liikkuminen ei ole kaikille samanlaista. Päihteitä käyttäviä ihmisiä kohdellaan usein eri tavalla kuin muita kaupunkilaisia. Kokemusasiantuntija Pepi kertoo, miltä muiden väistävät katseet tuntuivat.