Rohkeutta muutokseen -koulutuspäivä 27.11.2020

Rohkeutta muutokseen -koulutuspäivä 2020: Kuinka päästä riippuvuuteen liittyvästä häpeästä irti, ja siirtyä hyväksyntään ja toipumiseen?

Aika: 27.11.2020 klo 8.30 alkaen.

Paikka: Allergiatalon kongressikeskus, Paciuksenkatu 19, 00270 Helsinki

Hinta: 40€ (Myllyhoitoyhdistyksen jäsenille 20€)

Ilmoittautuminen: tapahtumaan mahtuu 100 ensimmäisenä ilmoittautunutta. Ilmoittautuminen avautuu syksyllä 2020.

Lämpimästi tervetuloa oppimaan uutta Myllyhoitoyhdistyksen järjestämään koulutuspäivään 27.11.

Tilaisuus on kohdistettu kaikille päihdetyössä toimiville sekä sellaisessa toimessa tai toiminnassa mukana oleville, joita tämä aihealue koskettaa. Koulutuspäivä tarjoaa paljon uusia näkökulmia riippuvuuksiin ja riippuvuushoitoon, sekä niihin liittyvään häpeään ja toipumiseen.

Koulutuspäivän puhujina toimivat kouluttaja Mai Peltoniemi, kouluttaja Eevi Minkkinen, Tampereen yliopiston sosiaalityön opettaja Eeva Ekqvist sekä omasta kokemuksestaan alkoholismista kertova hallitusammattilainen Christer Schoultz.

Osallistujille tarjotaan maittava aamiainen, lounas sekä iltapäiväkahvit. Tilaisuudessa kuullaan asiantuntijoiden näkemyksiä aiheesta, mutta tilaa on runsaasti myös yleisön kysymyksille ja keskustelulle.

Merkkaa päivä kalenteriin!

Myllyhoito on Minnesota-mallista toipumiskeskeistä ja yhteisöllistä riippuvuuksien hoitoa, jonka keskiössä ovat vertaistuki sekä 12 askeleen ohjelman hyödyntäminen ammattilaisten ohjauksessa. Myllyhoitoyhdistys on sitoutumaton asiantuntija- ja kansalaisjärjestö, jonka tavoitteena on riippuvuuksien ehkäiseminen, riippuvuuksiin sairastuneiden ja läheisten auttaminen sekä toipumiskeskeisen hoidon kehittäminen.

ihminen seisoo auringonlaskussa silittämässä koiraa

Viisi syytä, miksi en juo alkoholia juhannuksena

Kirjoittajalta Mikko Cederberg | 18.6.2020

Yhdistyksen Vapaus tuo vastuun -ohjelman päällikkö Mikko kirjoittaa blogissaan, miksi viettää juhannusta selvin päin. Alkoholilla on paljon vaikutuksia, joita ei aina muista pysähtyä miettimään.