Tietoisesti kohti parempaa -hanke

Tietoisesti kohti parempaa -hanke (2019–2021) tarjoaa matalan kynnyksen valmentavaa, vertaistuellista ryhmätoimintaa päihde- ja muista riippuvuuksista kärsiville aikuisille sekä heidän läheisilleen Kainuun alueella. Lisäksi hankkeessa järjestetään koulutusta ja luennointia sosiaali- ja terveydenhuoltoalan ammattilaisille sekä oppilaitoksille. Hanke on STEA:n rahoittama. Kaikki tapahtumat ja ryhmät ovat maksuttomia.

Tietoisesti kohti- parempaa -hanke

Tietoisesti kohti parempaa -hankkeen toiminnan tavoitteena on tarjota matalan kynnyksen tukitoimintaa päihderiippuvuudesta, mutta myös muista riippuvuuksista kärsiville.

Toimintamuotona ovat ohjattu, valmentava ja vertaistuellinen ryhmätoiminta sekä yksilöllinen tuki kohti toipumista. Ensisijaisena kohderyhmänä ovat erilaisista haitallisista riippuvuuksista kärsivät aikuiset sekä heidän läheisensä Kainuun alueella.

Hankkeen ryhmien työskentelyssä hyödynnetään erilaisia toiminnallisia menetelmiä ja muutosvalmennusta sekä osallistamista. Menetelminä käytetään tunne- ja tietoisuustaitoja (mindfulness), neuropsykiatrista valmennusta sekä taideterapeuttisia harjoitteita ja TRE®-menetelmää (tension, stress and trauma release).

Hanke järjestää myös riippuvuusilmiöön ja toipumiseen liittyviä luentoja ja koulutuksia ammattilaisille sekä oppilaitoksille. Toiminnan kautta lisätään tietoa riippuvuusilmiöstä sekä erilaisista toipumiskeskeisistä kuntouttavista menetelmistä yhteistyökumppaneille, sosiaali- ja terveysalan ammattilaisille sekä riippuvuudesta kärsiville ja heidän läheisilleen.

Yhteydenotot ja lisätiedot:

Piia Sumupuu
Projektikoordinaattori
puh. 044 0193869
piia.sumupuu@myllyhoito.fi

Seuraa hanketta Facebookissa.

Myllyhoito on Minnesota-mallista toipumiskeskeistä ja yhteisöllistä riippuvuuksien hoitoa, jonka keskiössä ovat vertaistuki sekä 12 askeleen ammatillinen soveltaminen. Myllyhoitoyhdistys on sitoutumaton asiantuntija- ja kansalaisjärjestö, jonka tavoitteena on riippuvuuksien ehkäiseminen, riippuvuuksiin sairastuneiden ja läheisten auttaminen sekä toipumiskeskeisen hoidon kehittäminen.

kuvassa peltomaisema ja teksti: vaiettu menetys? meitä on monia.

Myllyhoitoyhdistys mukaan Vaiettu menetys -sivuston yhteistyöhön

Kirjoittajalta Myllyhoitoyhdistys | 19.11.2021

Yhdistys liittyi mukaan Vaiettu menetys -sivuston yhteistyöhön. Sivustolla voi muistaa päihteisiin kuolleita läheisiä.