Ruoka ja riippuvuus -hanke

Ruoka ja riippuvuus -hanke (2018–2020) tarjosi tukea ja apua hallitsemattomasta syömisestä kärsiville sekä koulutusta sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisille ruokaan ja syömiseen kohdistuvasta riippuvuudesta. Lisäksi tavoitteena oli lisätä tietoisuutta ruokariippuvuudesta sosiaali- ja terveydenhuoltoalan ammattilaisten keskuudessa sekä laajemmin yhteiskunnassa.

Hankkeessa järjestettiin maksuttomia Voimaa vertaistuesta -ryhmiä sekä tapahtumia ympäri Suomea kaikille hallitsemattomasta syömisestä kärsiville.

Lisätietoja toiminnasta ja ruokariippuvuudesta löytyy Ruoka ja riippuvuus -projektin omilta verkkosivuilta osoitteesta www.ruokariippuvuus.fi. Ruoka ja riippuvuus -hanke toimi STEA:n hankeavustuksella.

Millainen suhde Sinulla on ruokaan ja syömiseen? Vastaamalla rehellisesti väittämiin voit selvittää kärsitkö hallitsemattomasta syömisestä.

Naiserityisen työn verkoston kannanotto: Suomen tulee sitoutua väkivallan torjumiseen

Kirjoittajalta Myllyhoitoyhdistys | 5.3.2024

Myllyhoitoyhdistys allekirjoitti Naiserityisen työn verkoston kannanoton, jossa vaaditaan Suomelta suunnitelmallisia, konkreettisia ja pitkäjänteisiä toimia naisiin kohdistuvan väkivallan ehkäisemiseksi.