Ruoka ja riippuvuus -hanke

Kärsitkö sinä tai läheisesi ahmimisesta? Ruoka ja riippuvuus -hanke tarjoaa apua hallitsemattomaan syömiseen.

Ruoka ja riippuvuus -hanke (2018–2020) tarjoaa tukea ja apua hallitsemattomasta syömisestä kärsiville sekä koulutusta sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisille ruokaan ja syömiseen kohdistuvasta riippuvuudesta. Lisäksi tavoitteena on lisätä tietoisuutta ruokariippuvuudesta sosiaali- ja terveydenhuoltoalan ammattilaisten keskuudessa sekä laajemmin yhteiskunnassa.

Hankkeessa järjestetään maksuttomia Voimaa vertaistuesta -ryhmiä sekä tapahtumia ympäri Suomea kaikille hallitsemattomasta syömisestä kärsiville. Voit myös osallistua keskusteluun suljetussa Facebook-ryhmässä tai keskustella luottamuksellisesti asiantuntijan kanssa puhelintunnilla.

Lisätietoja toiminnasta löytyy Ruoka ja riippuvuus -projektin omilta verkkosivuilta osoitteesta www.ruokariippuvuus.fi. Ruoka ja riippuvuus -hanke toimii STEA:n hankeavustuksella.

Yhteydenotot ja lisätiedot:

Projektipäällikkö Marianne Luojola
puh. 040 570 5183.
ruokariippuvuus@myllyhoito.fi

Seuraa hanketta Facebookissa ja Instagramissa.

Millainen suhde Sinulla on ruokaan ja syömiseen? Vastaamalla rehellisesti väittämiin voit selvittää kärsitkö hallitsemattomasta syömisestä.

Myllyhoito on toipumiskeskeistä ja yhteisöllistä riippuvuuksien hoitoa, jonka keskiössä ovat vertaistuki sekä 12 askeleen ohjelman hyödyntäminen ammattilaisten ohjauksessa. Myllyhoitoyhdistys on sitoutumaton asiantuntija- ja kansalaisjärjestö, jonka tavoitteena on riippuvuuksien ehkäiseminen, riippuvuuksiin sairastuneiden ja läheisten auttaminen sekä toipumiskeskeisen hoidon kehittäminen.

kuvassa Lautsian kartano ja teksti hyvänmielen loma

Aikuinen päihderiippuvaisen läheinen, hae tuettua kesälomaa kartanossa!

Kirjoittajalta Myllyhoitoyhdistys | 19.3.2020

Jaamme yhteistyössä Hyvinvointilomat ry:n kanssa virkistyslomia aikuisille päihderiippuvaisten läheisille Lautsian kartanoon 3.-8.8.2020. Lomien hakuaika on 9.3.-10.5.2020.