Ruoka ja riippuvuus -hanke

Kärsitkö sinä tai läheisesi ahmimisesta? Ruoka ja riippuvuus -hanke tarjoaa apua hallitsemattomaan syömiseen.

Ruoka ja riippuvuus -hanke (2018–2020) tarjoaa tukea ja apua hallitsemattomasta syömisestä kärsiville sekä koulutusta sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisille ruokaan ja syömiseen kohdistuvasta riippuvuudesta. Lisäksi tavoitteena on lisätä tietoisuutta ruokariippuvuudesta sosiaali- ja terveydenhuoltoalan ammattilaisten keskuudessa sekä laajemmin yhteiskunnassa.

Hankkeessa järjestetään maksuttomia Voimaa vertaistuesta -ryhmiä sekä tapahtumia ympäri Suomea kaikille hallitsemattomasta syömisestä kärsiville. Voit myös osallistua keskusteluun suljetussa Facebook-ryhmässä tai keskustella luottamuksellisesti asiantuntijan kanssa puhelintunnilla.

Lisätietoja toiminnasta löytyy Ruoka ja riippuvuus -projektin omilta verkkosivuilta osoitteesta www.ruokariippuvuus.fi. Ruoka ja riippuvuus -hanke toimii STEA:n hankeavustuksella.

Yhteydenotot ja lisätiedot:

Projektipäällikkö Marianne Luojola
puh. 040 570 5183.
ruokariippuvuus@myllyhoito.fi

Seuraa hanketta Facebookissa ja Instagramissa.

Millainen suhde Sinulla on ruokaan ja syömiseen? Vastaamalla rehellisesti väittämiin voit selvittää kärsitkö hallitsemattomasta syömisestä.

Myllyhoito on Minnesota-mallista toipumiskeskeistä ja yhteisöllistä riippuvuuksien hoitoa, jonka keskiössä ovat vertaistuki sekä 12 askeleen ohjelman hyödyntäminen ammattilaisten ohjauksessa. Myllyhoitoyhdistys on sitoutumaton asiantuntija- ja kansalaisjärjestö, jonka tavoitteena on riippuvuuksien ehkäiseminen, riippuvuuksiin sairastuneiden ja läheisten auttaminen sekä toipumiskeskeisen hoidon kehittäminen.

Mai peltoniemi

Kouluttaja Mai Peltoniemi: Olennaista on toivon kannattelu

Kirjoittajalta Mai Peltoniemi | 21.9.2020

Mai Peltoniemi kirjoittaa kolumnissaan riippuvuudesta toipumisesta, traumasta, häpeästä ja toivosta. Hän muistuttaa, että jokaisen ihmisen tulisi saada kokea itsensä arvokkaaksi ihan vain siksi, että on syntynyt.