Ruoka ja riippuvuus -hanke

Ruoka ja riippuvuus -hanke (2018–2020) tarjosi tukea ja apua hallitsemattomasta syömisestä kärsiville sekä koulutusta sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisille ruokaan ja syömiseen kohdistuvasta riippuvuudesta. Lisäksi tavoitteena oli lisätä tietoisuutta ruokariippuvuudesta sosiaali- ja terveydenhuoltoalan ammattilaisten keskuudessa sekä laajemmin yhteiskunnassa.

Hankkeessa järjestettiin maksuttomia Voimaa vertaistuesta -ryhmiä sekä tapahtumia ympäri Suomea kaikille hallitsemattomasta syömisestä kärsiville.

Lisätietoja toiminnasta ja ruokariippuvuudesta löytyy Ruoka ja riippuvuus -projektin omilta verkkosivuilta osoitteesta www.ruokariippuvuus.fi. Ruoka ja riippuvuus -hanke toimi STEA:n hankeavustuksella.

Millainen suhde Sinulla on ruokaan ja syömiseen? Vastaamalla rehellisesti väittämiin voit selvittää kärsitkö hallitsemattomasta syömisestä.

”Koen sellaista yksinäisyyttä, että ei voi kuvailla” – päihderiippuvaisen läheinen jää hätänsä kanssa yksin

Kirjoittajalta Myllyhoitoyhdistys | 25.4.2024

Järjestöjen kyselyn mukaan päihteitä käyttävän läheiset jäävät helposti avun ulkopuolelle, eikä heidän tarpeitaan tunnisteta terveydenhuollossa riittävästi. Läheistenpäivänä 5. toukokuuta järjestetään päihderiippuvaisten läheisille tukitapahtumat Helsingissä ja Seinäjoella.