Yhdistys osallistuu 2024 Vankimessuille

Yhdistys osallistuu 2.6. Helsingin Vankimessuille. Tule moikkaamaan meitä Helsingin Dallapénpuistoon!

Van­ki­mes­sut 2024 -tapahtuma jär­jes­te­tään 2.6.2024 klo 10–15 Dal­lapén­puis­tos­sa Hel­sin­gis­sä.

Tapahtuman avulla edistetään vuoropuhelua, torjutaan toiseutta sekä puolustetaan rikostaustaisten uusia mahdollisuuksia yhteiskunnassa.

Messuilla esittäytyy asumispalvelujen, oppilaitosten ja työllisyystoimijoiden edustajia, päihdetyön yksiköitä, lapsi-, perhe- ja omaistyön palveluja sekä monia muita vankien ja rikostaustaisten parissa toimivia yhteisöjä. Tapahtuman lukuisat näytteilleasettajat tekevät näkyväksi sitä, miten paljon yhteiskunnassamme on tarvetta mutta myös saatavilla apua ja tukea.

Tämän vuoden Vankimessut -tapahtuman järjestävät: Laurea-ammattikorkeakoulu, Stop Huumeille ry, Romanifoorumin D7-hanke, Silta-Valmennusyhdistys ry, Kalliolan Setlementti ry, RETS:n Novus Ego - hanke.

Lapset kärsivät riippuvuuksista eniten – tuskaa lievitetään kekseliäällä opetuksella Yhdysvalloissa

Kirjoittajalta Christer Schoultz | 14.6.2024

Yhdysvalloissa lapsille opetetaan riippuvuuksista esimerkiksi painavan kivirepun, tunteiden ja taideterapian avulla. Lasten huomioiminen päihdehoidossa vähentää kärsimystä ja ehkäisee riippuvuuksia tulevaisuudessa, kirjoittaa Myllyhoitoyhdistyksen varapuheenjohtaja Christer Schoultz.