Koukku-kuunnelma: Miltä riippuvuus kuulostaa?

Miltä päihderiippuvuus kuulostaa? Nimettömistä vastauksista koostettu Koukku-kuunnelma on nyt julkaistu Spotifyssa!

Koukku-kuunnelma kertoo päihderiippuvuudesta sekä mielen sisäisestä dialogista riippuvuuden äänien kanssa. Miltä kuulostaa, kun esiin astuu vuorotellen viettelevä, kannustava, epätoivoinen ja profeettamainen riippuvuus?

Kuunnelma on koostettu päihderiippuvuuteen sairastuneiden nimettömistä kokemuksista.

Kuunnelman työryhmä:

• Käsikirjoitus, ohjaus ja äänisuunnittelu: Kaamos Metsikkö.
  • Äänirooleissa Minea Lång, Susanna Seppälä, Jessiina Nurmela, Otto Henriksson, Ola Blick ja Eeva Kaihola.

Kuuntele Spotifyssa

Koukku-kuunnelma tekstimuodossa (pdf.)

Kuulostivatko kuunnelman äänet tutuilta?

Jos tarvitset apua päihderiippuvuuteen tai muuhun päihteiden käyttöön liittyvään asiaan, ota yhteyttä terveydenhuoltoon, kuntasi päihdepalveluihin tai tutustu toipumiskeskeisiin hoitopaikkoihin (linkki) tai vertaistukea tarjoaviin tahoihin (linkki).

”Koen sellaista yksinäisyyttä, että ei voi kuvailla” – päihderiippuvaisen läheinen jää hätänsä kanssa yksin

Kirjoittajalta Myllyhoitoyhdistys | 25.4.2024

Järjestöjen kyselyn mukaan päihteitä käyttävän läheiset jäävät helposti avun ulkopuolelle, eikä heidän tarpeitaan tunnisteta terveydenhuollossa riittävästi. Läheistenpäivänä 5. toukokuuta järjestetään päihderiippuvaisten läheisille tukitapahtumat Helsingissä ja Seinäjoella.