Tukea nuorille -seminaari Lahdessa

Tukea nuorille -hanke järjestää sote-alan ammattilaisille seminaarin päihteitä käyttävien nuorten kohtaamisesta sekä traumainformoidusta työtteesta 9.12. klo 9.30-12.00.

Myllyhoitoyhdistyksen Tukea nuorille -hanke järjestää 9.12 klo 9.30-12 seminaarin Lahden Hiihtomuseon auditoriossa (Salpausselänkatu 8, 15110 Lahti). Tilaisuudessa on tarjolla kahvia ja pullaa.

Seminaari on suunnattu sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisille.

Seminaarissa pureudutaan hankkeen erityisasiantuntija Ossi Rantalan johdolla päihteitä käyttävien nuorten kohtaamiseen sekä kouluttaja ja työnohjaaja Mai Peltoniemen johdolla traumainformoituun työtteeseen nuorten kanssa.

Lisäksi tapahtumassa esitellään Tukea nuorille -hankkeen verkkosivustoa.

Ilmoittautuminen tapahtumaan avautuu marraskuussa!

Myllyhoito on Minnesota-mallista toipumiskeskeistä ja yhteisöllistä riippuvuuksien hoitoa, jonka keskiössä ovat vertaistuki sekä 12 askeleen ammatillinen soveltaminen. Myllyhoitoyhdistys on sitoutumaton asiantuntija- ja kansalaisjärjestö, jonka tavoitteena on riippuvuuksien ehkäiseminen, riippuvuuksiin sairastuneiden ja läheisten auttaminen sekä toipumiskeskeisen hoidon kehittäminen.

kuvassa sinistä taustaa vasten piirretty nuori hahmo halaa simpukan helmeä simpukassa istuessaan

Tukea nuorille -sivustolla työkaluja nuorten päihdeongelmien puheeksiottoon

Kirjoittajalta Myllyhoitoyhdistys | 8.9.2021

Tukea nuorille -hanke julkaisi sivuston, joka tarjoaa nuorille, vanhemmille ja nuorten kanssa työskenteleville työkaluja päihteiden käytön puheeksiottoon. Hanke tarjoaa aiheesta koulutusta ammattilaisille.