Rohkeutta muutokseen -koulutuspäivä 26.11.2021

Rohkeutta muutokseen -koulutuspäivä 2021: Päihderiippuvuuden stigma ja päihdehoito

Myllyhoitoyhdistyksen vuosittainen riippuvuuksiin ja päihdehoitoon pureutuva koulutuspäivä järjestetään 26.11.2021 verkkoseminaarina.

Tilaisuus on kohdistettu kaikille päihdetyössä toimiville sekä sellaisessa toimessa tai toiminnassa mukana oleville, joita tämä aihealue koskettaa.

Vuonna 2021 Koulutuspäivä pureutuu siihen, millaisia muotoja päihderiippuvuuteen liittyvä stigma saa ja miten se näkyy päihdehoidossa.

Koulutuspäivän aikana esiintyvät kansanedustaja (SDP) Maria Guzenina, päihdeterapeutti ja kouluttaja Juha Lantz, sosiaalityöntekijä ja väitöskirjatutkija Essi Rovamo sekä päihderiippuvuuden kokemusasiantuntija Riikka Tuomi.

Koulutuspäivä tarjoaa tietoa riippuvuuksista ja päihdehoidosta sekä antaa työvälineitä päihdetyöhön. Samalla tilaisuus luo ammattihenkilöstölle mahdollisuuden verkostoitua ja keskustella ajankohtaisista aiheista.

Koulutuspäivä järjestetään verkkoseminaarina. Osallistuminen maksaa 20€. Osallistuminen on maksuton Myllyhoitoyhdistyksen jäsenille. Koulutuspäivään mahtuu 500 osallistujaa.

Tilaisuudessa kuullaan asiantuntijoiden näkemyksiä aiheesta, mutta tilaa on runsaasti myös yleisön kysymyksille.

Lämpimästi tervetuloa mukaan! Ilmoittautuminen avautuu 27.9.

Lisätietoja ja yhteydenotot:

Minna Ekholm
minna.ekholm@myllyhoito.fi

Inka Lähteenaro
viestintäpäällikkö
inka.lahteenaro@myllyhoito.fi

Liity yhdistyksen jäseneksi täältä.

Myllyhoito on Minnesota-mallista toipumiskeskeistä ja yhteisöllistä riippuvuuksien hoitoa, jonka keskiössä ovat vertaistuki sekä 12 askeleen ammatillinen soveltaminen. Myllyhoitoyhdistys on sitoutumaton asiantuntija- ja kansalaisjärjestö, jonka tavoitteena on riippuvuuksien ehkäiseminen, riippuvuuksiin sairastuneiden ja läheisten auttaminen sekä toipumiskeskeisen hoidon kehittäminen.

kuvassa sinistä taustaa vasten piirretty nuori hahmo halaa simpukan helmeä simpukassa istuessaan

Tukea nuorille -sivustolla työkaluja nuorten päihdeongelmien puheeksiottoon

Kirjoittajalta Myllyhoitoyhdistys | 8.9.2021

Tukea nuorille -hanke julkaisi sivuston, joka tarjoaa nuorille, vanhemmille ja nuorten kanssa työskenteleville työkaluja päihteiden käytön puheeksiottoon. Hanke tarjoaa aiheesta koulutusta ammattilaisille.