Rohkeutta muutokseen -koulutuspäivä 26.11.2021

Rohkeutta muutokseen -koulutuspäivä 2021: Päihderiippuvuuden stigma ja päihdehoito

Milloin? Myllyhoitoyhdistyksen vuosittainen riippuvuuksiin ja päihdehoitoon pureutuva koulutuspäivä järjestetään tänä vuonna 26.11. klo 8.30-15.00 verkkoseminaarina.

Kenelle? Tilaisuus on kohdistettu kaikille sosiaali- ja terveysalalla toimiville sekä sellaisessa toimessa tai toiminnassa mukana oleville, joita riippuvuudet koskettavat.

Mitä? Millaisia muotoja stigma saa ja miten se vaikuttaa? Tämän vuoden koulutuspäivässä pureudutaan päihdeasiakkaisiin ja -työhön kohdistuvan stigman muotoihin, toipumiseen ja minäkuvan muutokseen minnesota- sekä myllyhoitomallisessa päihdekuntoutuksessa, päättäjän ja läheisen näkökulmaan sekä omakohtaiseen kokemukseen päihderiippuvuuden stigmasta.

Tilaisuudessa esiintyvät sosiaalityön väitöskirjatutkija Essi Rovamo, kuntoutuspäällikkö ja kouluttaja Juha Lantz, kansanedustaja ja kaupunginvaltuutettu (SDP) Maria Guzenina sekä Supernovat-hankkeessa työskentelevä kokemusasiantuntija Riikka Tuomi.

Koulutuspäivä järjestetään verkkoseminaarina ja osallistumisen hinta on 20€. Osallistuminen on maksuton Myllyhoitoyhdistyksen jäsenille. Koulutuspäivään mahtuu 500 osallistujaa.

Tilaisuudessa kuullaan asiantuntijoiden näkemyksiä aiheesta, mutta tilaa on runsaasti myös yleisön kysymyksille.

Ilmoittaudu mukaan!

Ilmoittaudu mukaan alla olevan linkin kautta. Ilmoittautumisen jälkeen saat osallistumislinkin sähköpostiisi.

Koulutuspäivän ohjelma:
8.30 Verkkokoulutuksen linkki avautuu
8.50-9.00 Päivän aloitus ja yhdistyksen esittely
9-10.15 Sosiaalityön väitöskirjatutkija (YTM) Essi Rovamo: Päihdeasiakkaisiin ja -työhön kohdistuva stigma – toistuva ilmiö pahoinvoinnin taustalla
10.15-11.30 Kuntoutuspäällikkö ja kouluttaja Juha Lantz: Päihderiippuvuudesta toipuminen ja minäkuvan muutos
11.30-12.30 Lounastauko
12.30-13.30 Kansanedustaja ja kaupunginvaltuutettu (SDP) Maria Guzenina: Lähimmäisenä ja päättäjänä
13.30-14.00 Kahvitauko
14.00-14.30 Kokemusasiantuntija Riikka Tuomi: Kokemus stigmasta sekä päihderiippuvuudesta toipumisesta
14.30-15.00 Loppukeskustelu ja kysymykset

Lämpimästi tervetuloa mukaan!

kuvassa tapahtuman esiintyjät

Lisätietoja ja yhteydenotot:

Minna Ekholm
minna.ekholm@myllyhoito.fi

Inka Lähteenaro
viestintäpäällikkö
inka.lahteenaro@myllyhoito.fi

Etkö ole vielä yhdistyksen jäsen?
Liity jäseneksi täältä.

Myllyhoito on Minnesota-mallista toipumiskeskeistä ja yhteisöllistä riippuvuuksien hoitoa, jonka keskiössä ovat vertaistuki sekä 12 askeleen ammatillinen soveltaminen. Myllyhoitoyhdistys on sitoutumaton asiantuntija- ja kansalaisjärjestö, jonka tavoitteena on riippuvuuksien ehkäiseminen, riippuvuuksiin sairastuneiden ja läheisten auttaminen sekä toipumiskeskeisen hoidon kehittäminen.

kaksi henkilöä nauraa yhdessä

Vertaistuesta apua riippuvuuksiin

Kirjoittajalta Myllyhoitoyhdistys | 12.10.2021

Myllyhoitoyhdistyksen Vertaisverkosto koostuu 11:sta päihderiippuvuudesta toipuvasta henkilöstä. Verkosto kertoo blogissa, miten vertaistuki on auttanut heitä, mikä siinä toimii ja mikä voi olla välillä haastavaa.