Tukea nuorille -seminaari Helsingissä

Tukea nuorille -hanke järjestää sote-alan ammattilaisille seminaarin päihteitä käyttävien nuorten kohtaamisesta sekä traumainformoidusta työtteesta 29.10. klo 9-12.

Tilaisuus järjestetään Rastilan kartanon kokoustila Galleriassa osoitteessa Karavaanikatu 4 Rastilan leirintäalue, 00980 Helsinki. Tilaisuudessa on tarjolla aamupala.

Seminaari on suunnattu sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisille.

Seminaarissa pureudutaan hankkeen erityisasiantuntija Ossi Rantalan johdolla päihteitä käyttävien nuorten kohtaamiseen sekä kouluttaja ja työnohjaaja Mai Peltoniemen johdolla traumainformoituun työtteeseen nuorten kanssa.

Lisäksi tapahtumassa esitellään Tukea nuorille -hankkeen verkkosivustoa.

Ilmoittautuminen tapahtumaan avautuu lokakuussa!

Myllyhoito on Minnesota-mallista toipumiskeskeistä ja yhteisöllistä riippuvuuksien hoitoa, jonka keskiössä ovat vertaistuki sekä 12 askeleen ammatillinen soveltaminen. Myllyhoitoyhdistys on sitoutumaton asiantuntija- ja kansalaisjärjestö, jonka tavoitteena on riippuvuuksien ehkäiseminen, riippuvuuksiin sairastuneiden ja läheisten auttaminen sekä toipumiskeskeisen hoidon kehittäminen.

kuvassa sinistä taustaa vasten piirretty nuori hahmo halaa simpukan helmeä simpukassa istuessaan

Tukea nuorille -sivustolla työkaluja nuorten päihdeongelmien puheeksiottoon

Kirjoittajalta Myllyhoitoyhdistys | 8.9.2021

Tukea nuorille -hanke julkaisi sivuston, joka tarjoaa nuorille, vanhemmille ja nuorten kanssa työskenteleville työkaluja päihteiden käytön puheeksiottoon. Hanke tarjoaa aiheesta koulutusta ammattilaisille.