Rohkeutta muutokseen -koulutuspäivä 26.11.2021

Rohkeutta muutokseen -koulutuspäivä 2021: Päihderiippuvuuden stigma ja päihdehoito

Myllyhoitoyhdistyksen vuosittainen riippuvuuksiin ja päihdehoitoon pureutuva koulutuspäivä järjestetään 26.11.2021.

Tilaisuus on kohdistettu kaikille päihdetyössä toimiville sekä sellaisessa toimessa tai toiminnassa mukana oleville, joita tämä aihealue koskettaa.

Vuonna 2021 Koulutuspäivä pureutuu siihen, millaisia muotoja päihderiippuvuuteen liittyvä stigma saa ja miten se näkyy päihdehoidossa. Koulutuspäivän aikana esiintyvät kansanedustaja (SDP) Maria Guzenina, päihdeterapeutti ja kouluttaja Juha Lantz, sosiaalityöntekijä ja väitöskirjatutkija Essi rovamo sekä päihderiippuvuuden kokemusasiantuntija.

Koulutuspäivä tarjoaa tietoa riippuvuuksista ja päihdehoidosta sekä antaa työvälineitä päihdetyöhön. Samalla tilaisuus luo ammattihenkilöstölle mahdollisuuden verkostoitua ja keskustella ajankohtaisista aiheista.

Koulutuspäivä järjestetään Allergiatalon kongressikeskuksessa. Osallistuminen maksaa 30€ paikan päällä, 20€ striimattuna ja 0€ Myllyhoitoyhdistyksen jäsenille. Allergiatalolla tarjoillaan aamupala, lounas ja iltapäiväkahvit. Tapahtumaan mahtuu paikan päälle 100 ensimmäisenä ilmoittautunutta. Tapahtuma striimataan, joten sitä voi seurata rajaton yleisö.

Tilaisuudessa kuullaan asiantuntijoiden näkemyksiä aiheesta, mutta tilaa on runsaasti myös yleisön kysymyksille.

Lämpimästi tervetuloa mukaan! Ilmoittautuminen avataan syksyllä 2021.

Lisätietoja ja yhteydenotot:

Minna Ekholm
minna.ekholm@myllyhoito.fi

Inka Lähteenaro
viestintäpäällikkö
inka.lahteenaro@myllyhoito.fi

Liity yhdistyksen jäseneksi täältä.

Myllyhoito on Minnesota-mallista toipumiskeskeistä ja yhteisöllistä riippuvuuksien hoitoa, jonka keskiössä ovat vertaistuki sekä 12 askeleen ammatillinen soveltaminen. Myllyhoitoyhdistys on sitoutumaton asiantuntija- ja kansalaisjärjestö, jonka tavoitteena on riippuvuuksien ehkäiseminen, riippuvuuksiin sairastuneiden ja läheisten auttaminen sekä toipumiskeskeisen hoidon kehittäminen.

Mielenterveyskriisi syvenee, jos päihderiippuvaisten läheiset jäävät ilman apua

Kirjoittajalta Myllyhoitoyhdistys | 5.5.2021

Päihderiippuvaisten läheiset jäävät liian usein vaille tarvitsemiaan palveluita. Koronapandemian vuoksi syvenevä mielenterveyskriisi pahenee entisestään, jos läheiset eivät saa tarvitsemaansa apua.