Päihdepäivät 19.-20.5.2021

Myllyhoitoyhdistys osallistuu virtuaalisten Päihdepäivien messualueelle keväällä 2021.

Vallitsevan COVID-19 –epidemian takia Ehkäisevän päihdetyön järjestöverkosto sekä EHYT ry ovat päättäneet järjestää kevään 19.-20.5.2021 Päihdepäivät-tapahtuman verkkotapahtumana.

Päihdepäivät on Suomen suurin päihdeaiheinen koulutustapahtuma sosiaali- ja terveysalan ammattilaisille, vapaaehtoisille ja asiantuntijoille. Päihdepäivien teemana on tänä vuonna Päihteet, mieli ja nuorten hyvinvointi.

Lisätietoja Päihdepäivistä: https://www.ept-verkosto.fi/paihdepaivat/

Myllyhoito on Minnesota-mallista toipumiskeskeistä ja yhteisöllistä riippuvuuksien hoitoa, jonka keskiössä ovat vertaistuki sekä 12 askeleen ammatillinen soveltaminen. Myllyhoitoyhdistys on sitoutumaton asiantuntija- ja kansalaisjärjestö, jonka tavoitteena on riippuvuuksien ehkäiseminen, riippuvuuksiin sairastuneiden ja läheisten auttaminen sekä toipumiskeskeisen hoidon kehittäminen.

kuvassa hiukan vakavia ihmisiä ringissä

Kysely: pitkiä odotusaikoja ja vaikeuksia päästä pidempiaikaiseen päihdehoitoon

Kirjoittajalta Myllyhoitoyhdistys | 22.2.2021

Myllyhoitoyhdistyksen teettämän selvityksen mukaan päihdehoidon toimijat ovat huolissaan hoidon alueellisista eroista. Kysyimme verkkokyselyllä päihdehoitoon hakeutuneiden kokemuksia tilanteista, joissa ei ole saanut tarpeellista päihdehoitoa asuinkunnastaan.