Päihdepäivät 19.-20.5.2021

Myllyhoitoyhdistys osallistuu virtuaalisiin Päihdepäiviin keväällä 2021.

Vallitsevan COVID-19 –epidemian takia Ehkäisevän päihdetyön järjestöverkosto sekä EHYT ry ovat päättäneet järjestää kevään 19.-20.5.2021 Päihdepäivät-tapahtuman verkkotapahtumana.

Päihdepäivät on Suomen suurin päihdeaiheinen koulutustapahtuma sosiaali- ja terveysalan ammattilaisille, vapaaehtoisille ja asiantuntijoille. Päihdepäivien teemana on tänä vuonna Päihteet, mieli ja nuorten hyvinvointi.

Lisätietoja Päihdepäivistä: https://www.ept-verkosto.fi/paihdepaivat/

Myllyhoito on Minnesota-mallista toipumiskeskeistä ja yhteisöllistä riippuvuuksien hoitoa, jonka keskiössä ovat vertaistuki sekä 12 askeleen ammatillinen soveltaminen. Myllyhoitoyhdistys on sitoutumaton asiantuntija- ja kansalaisjärjestö, jonka tavoitteena on riippuvuuksien ehkäiseminen, riippuvuuksiin sairastuneiden ja läheisten auttaminen sekä toipumiskeskeisen hoidon kehittäminen.

selvityksen kansi

Selvitys: Päihdetoimijat ovat huolissaan päihdehoitojärjestelmän tehottomuudesta sekä kuntien resursseista

Kirjoittajalta Myllyhoitoyhdistys | 11.1.2021

Myllyhoitoyhdistyksen teettämä selvitys kartoittaa päihdetyön keskeisten toimijoiden näkemyksiä suomalaisen päihdehuollon tilasta. Selvityksessä nostettiin kehittämiskohteiksi päihdepalveluiden tutkiminen, saatavuuden riittämättömyys, alueellinen epätasa-arvo, päihdehoitopolkujen katkonaisuus sekä kuntien vähäiset resurssit.