Jouni Lehto Myllyhoito­yhdistyksen puheenjohtajaksi

Jouni Lehto siirtyy Myllyhoitoyhdistyksen hallituksen puheenjohtajaksi nykyisen hallituskauden loppuun asti.

Myllyhoitoyhdistyksen hallituksen nykyinen varapuheenjohtaja Jouni Lehto nimitetään yhdistyksen puheenjohtajaksi nykyisen hallituskauden loppuun asti. Edellinen puheenjohtaja Jyrki Laine siirtyy sivuun hallitustyöskentelystä henkilökohtaisista syistä.

Jouni Lehto on riippuvuuskouluttaja ja sarjayrittäjä, joka on työskennellyt aiemmin yhdistyksessä mm. Päijät-Hämeen Myllyhoitoklinikan johtajana. Toipumiskeskeisen hoidon edistäminen on hänelle tärkeää:

”Toivoisin, että tietoisuus riippuvuudesta ilmiönä syvenisi. Voisimme välttyä vakavilta seurauksilta, jos tieto tavoittaisi ihmiset jo varhaisessa vaiheessa. Kaikkien apua tarvitsevien tulisi saada asianmukaista hoitoa”, Jouni toivoo.

jouni lehto istuu pöydän takana hymyillen

Myllyhoito on Minnesota-mallista toipumiskeskeistä ja yhteisöllistä riippuvuuksien hoitoa, jonka keskiössä ovat vertaistuki sekä 12 askeleen ohjelman hyödyntäminen ammattilaisten ohjauksessa. Myllyhoitoyhdistys on sitoutumaton asiantuntija- ja kansalaisjärjestö, jonka tavoitteena on riippuvuuksien ehkäiseminen, riippuvuuksiin sairastuneiden ja läheisten auttaminen sekä toipumiskeskeisen hoidon kehittäminen.

Mai peltoniemi

Kouluttaja Mai Peltoniemi: Olennaista on toivon kannattelu

Kirjoittajalta Mai Peltoniemi | 21.9.2020

Mai Peltoniemi kirjoittaa kolumnissaan riippuvuudesta toipumisesta, traumasta, häpeästä ja toivosta. Hän muistuttaa, että jokaisen ihmisen tulisi saada kokea itsensä arvokkaaksi ihan vain siksi, että on syntynyt.