Koronaviruksen ehkäisemiseksi yhdistyksen hankkeissa etätoimintaa

Koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi Vapaus tuo vastuun -ohjelmassa aloitetaan puhelinpäivystys. Ruoka ja riippuvuus -hankkeen salainen Facebook-ryhmä ja puhelintunti tarjoavat tukea hallitsemattomaan syömiseen.

Vapaus tuo vastuun -ohjelmassa alkaa puhelinpäivystys 23.3. alkaen

Vapaus tuo vastuun -ohjelman sosiaali- ja terveysalan koulutuksen saanut ohjelmapäällikkö Mikko aloittaa nuorten puhelinpäivystyksen 23.3.-31.8. ajalle.

Ohjelma haluaa tarjota keskusteluapua nuorille. Päivystyspuhelimen kautta oppilaat voivat hakea tukea ja kysyä itseään askarruttavista asioista liittyen Vapaus tuo vastuun -oppituntien aiheisiin (riippuvuudet, elämänhallinta, someriippuvuus).

Puhelinpäivystys on tarkoitettu kaikille nuorille, jotka kaipaavat keskusteluapua riippuvuuksiin ja elämään littyen. Puhelinpäivystys kestää elokuun 2020 loppuun asti.

Päivystysaika on ma-pe klo 9.00-13.00. Opiskelijat voivat ottaa yhteyden soittamalla, tekstiviestein, tai WhatsApp-sovelluksella.

Ohjelmapäällikkö Mikko, puh. 044 720 4816

kuvassa henkilö katsoo puhelinta ja teksti haluatko jutella riippuvuuksista, somesta tai elämästä?

Ruoka ja riippuvuus -hankeen Facebook-ryhmästä ja puhelintunnista saa etänä tukea hallitsemattomaan syömiseen

Ruoka ja riippuvuus -hanke ylläpitää salattua Facebook-keskusteluryhmää hallitsemattomasta syömisestä kärsiville ja heidän läheisilleen.

Mukaan ryhmään pääsee lähettämällä hankkeelle sähköpostia osoitteeseen: ruokariippuvuus@myllyhoito.fi

Ruoka ja riippuvuus -hankkeen puhelintunnit hallitsemattomasta syömisestä kärsiville
ma klo 12–14 ja ke klo 9–11.
Marianne 040 570 5183.

Myllyhoito on Minnesota-mallista toipumiskeskeistä ja yhteisöllistä riippuvuuksien hoitoa, jonka keskiössä ovat vertaistuki sekä 12 askeleen ammatillinen soveltaminen. Myllyhoitoyhdistys on sitoutumaton asiantuntija- ja kansalaisjärjestö, jonka tavoitteena on riippuvuuksien ehkäiseminen, riippuvuuksiin sairastuneiden ja läheisten auttaminen sekä toipumiskeskeisen hoidon kehittäminen.

kaksi henkilöä nauraa yhdessä

Vertaistuesta apua riippuvuuksiin

Kirjoittajalta Myllyhoitoyhdistys | 12.10.2021

Myllyhoitoyhdistyksen Vertaisverkosto koostuu 11:sta päihderiippuvuudesta toipuvasta henkilöstä. Verkosto kertoo blogissa, miten vertaistuki on auttanut heitä, mikä siinä toimii ja mikä voi olla välillä haastavaa.